Velkommen til kaffebaren

Her åbner sig en verden af sjove, anderledes og kreative coffeebreaks

mandag den 7. marts 2011

En hilsen fra Italien


Eller næsten da;)
Igår aftes lavede vi pizzaer og tænkte jeg lige ville dele med jer, hvordan jeg laver pizzaer:)
Lav en go’ portion pizzadej :
1 pk. Gær opløses i  1 l lunken vand – derefter tilsættes 2 tsk. Salt og ca. 1,5 kilo mel,  jeg plejer at blande feks. Italiensk hvede, durum og alm. hvede – dejen må gerne klæbe en del.
Sættes til hævning mindst en time – gerne længere. 
Og så til det sjove. Nemlig fyldet.
Jeg plejer at bruge hakkede tomater, som jeg purerer først, som pizzasovs - gerne dem med krydderier. 
Derudover kan det kan jo varieres i det uendelige – i går prøvede vi  bl. A kyllingetern og kartofler i meget tynde skiver mums – og selvfølgelig masser af ost cheddar, mozzarela og gouda

Forresten er det min søn, yngste datter og min mand på billederne!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar